۰

کل اخبار / نماز جمعه

خطیب جمعه سامان: تیم مذاکره کننده، راهبردها و منویات رهبری معظم را مد نظر داشته باشد

می 1, 2015 در 17:50 توسط

نماز عبادی سیاسی روز جمعه به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی در مصلی نماز جمعه مسجد جامع سامان برگزار شد.

Malekpour 5

به گزارش سامانِ بـرتـر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی امام جمعه شهرستان سامان در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن سفارش نمازگذاران به تقوای الهی و ترک محرمات، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد با سعادت امیر المومنان علی (ع)، با ذکر حدیثی از این امام همام فرمود: کسی که در وجود خویش نهال تقوا بکارد میوه های هدایت را از آن بدست آورده است.

وی به آیات و روایات مختلفی در خصوص ثمره ی تقوا اشاره بیان نمود و گفت: ثمره تقوا در سوره مبارکه بقره آیه 283 تعلیم و دانش الهی را مطرح نموده است و در سوره ی مبارکه انفال آیه 29 نیز دست یافتن به قدرت حق و باطل اشاره نموده است.

ملک پور شهرکی با بیان اینکه در این روایات ارتباط میان هدایت و تقوا را بیان نموده است تصریح کرد: ثمره این هدایت و تقوا در این دنیا مشخص می شود.

امام جمعه شهرستان سامان در رابطه با وجود تقوا در انسانیت گفت: روایات ها بیانگر این است که هر چقدر تقوا در وجود آدمی باشد هدایت الهی بیشتر نصیب انسان ها می شود، زیرا قلب همچون آینه است و وقتی غبارآلود می شود دیگر حقایق را منعکس نمی کند.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها در رابطه با روند مذاکرات هسته ای افزود: در آغاز سال جدید، رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ضمن ابراز اعتماد و حمایتشان از تیم مذاکره کننده هسته ای نسبت به نیرنگ، بد عهدی و غیر قابل اعتماد بودن دشمن، هشدارهای لازم را داده اند و خطوط قـرمـز را تبین نموده اند.

وی ادامه داد: انتظار می رود دولتمردان در سالی که با عنوان سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری نام گرفته است، به آحاد مردم به ویژه نخبگان و اندیشمندان جامعه اسلامی اعتماد کنند و آنچه که در فرآیند مذاکرات هسته ای گذشته و در حال سپری است راهبردها و منویات نورانی رهبر معظم انقلاب اسلامی را مد نظر داشته باشند.

امام جمعه شهرستان سامان در این خـصوص اذعان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانات بسیاری را در این خصوص عنوان کرده اند و اینکه جریان مذاکرات در کجا و با چه کمیت و کیفیتی برگزار شود مهم نیست بلکه آنچه که باید نسبت به این مهم توجه شود راهبردها و منویات رهبری است که خواسته توده مردم شریف ایران اسلامی هم بر همین منوال بوده است.

ملک پور شهرکی در بخش دیگری از خطبه ها به مناسبت های هفته جاری اشاره کرد و 11 اردیبهشت ماه سالروز جهانی کار و کارگر را به کارگران زحمت کش تبریک گفت و خدا قوت جانانه ای به این قشر زحمت کش و پر تلاش داشت.

وی در این خصوص به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با کارگران اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب در این دیدار بر ارزش کار، اخلاق حرفه ای و کارآفرینی در بین کارگران تاکید فراوانی داشتند.

امام جمعه شهرستان سامان در رابطه با سطح اشتغال موجود در جامعه افزود: امروزه یکی از کارهای ضروری وزارت کار و رفاه اجتماعی باید حفظ این مهم و در صدد آن جلوگیری از بیکاری شاغلین در عرصه های مختلف باشد و در این زمینه با تدبیری مناسب در جهت ایجاد فرصت های شغلی جدید در بین جوانان در تلاش باشد.

وی در ادامه افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی و حتی سطح سلامت جسمی و روانی جامعه تحت تاثیر اشتغال است و امیدواریم در این خصوص معضل بیکاری در شهرستان سامان کنترل شود.

خطیب نماز جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از مناسبت های هفته به به فرا رسیدن 13 رجب سالروز میلاد با سعادت حضرت علی ابن ابیطالب (ع) اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به نمازگذاران، به فضایل و اخلاق این امام همام پرداخت.

وی همچنین به 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت علامه استاد مرتضی مطهری و روز گرامیداشت از مقام و منزلت معلم و در راس این مناسبت ها روز عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج اشاره کرد و روز معلم را به تمامی معلمین و فرهنگیان پر تلاش و زحمت کش شهرستان سامان تبریک عرض نمود و برای آنان آرزوی موفقیت نمود.

ملک پور شهرکی در راستای این روز با بیان اینکه معلمان نقش مهمی در سازندگی انسان ها دارند بیان داشت: این معلم است که انسان ها را از جهالت به دانایی می رساند و یک معلم، مثل شهید مطهری با آن دانش و فکر عمیق خود ابعادی از مسائل اسلامی را حلاجی و روشن می نمود و در اختیار همه قرار می داد.

وی با بیان اینکه معلمان باید بدانند شغل آنان صرفاً تعلیم نیست اذعان داشت: معلمین باید روش تفکر و اخلاق را در تمامی کارهای خود مد نظر داشته باشند زیرا معلمان در این خصوص فرهنگ ساز هستند.

امام جمعه شهرستان سامان در بخش دیگری از خطبه ها، نزدیک شدن به زمان برگزاری اعتکاف را یادآور شد و بیان داشت: فردا قبل از اذان صبح مراسم معنوی اعتکاف در شهرستان سامان آغاز خواهد شد و ایشان ضمن دعوت از مردم در این مراسم معنوی افزود: انسان ها در طول روز و سال، نیازمند خلوت با خداوند کریم هستند و این خلوت ها و معنویات است که انسان، جایگاه حقیقی خود را به دست می آورد.

وی در همین زمینه ادامه داد: اعتکاف در مسجد برای یک مسلمان فرصتی است تا برای مدتی از جامعه و مردم منقطع شود و به درون خود روی آورد.

ملک پور شهرکی در این باب ادامه داد: جوانی که در مراسم اعتکاف طعم شیرین ایمان و انس با خدا را می چشد دیگر لذت ها برایش بی ارزش می شود و به آسانی گرفتار گناهان نمی شود.

خطیب نماز جمعه سامان در بخش دیگری از سخنان خود رسیدگی مسئولین نسبت به مشکلات تعاونی مسکن مهر دهقانی سامانی را خواستار شد و گفت: جلساتی در این خصوص گرفته شده است که باز هم ناکافیست و این مهم می طلبد که مسئولین استانی و شهرستانی به بالاخص مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در اسرع وقت به یک نتیجه مطلوبی در این خصوص برسانند.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

* Copy This Password *

* Type Or Paste Password Here *